TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)


Dla kogo?

  • autyzm atypowy,
  • zespół Aspergera,
  • całościowe zanurzenie rozwoju,
  • dzieci ujawniające trudności społeczne: kłopoty w inicjowaniu i podtrzymaniu relacji; wycofanie społeczne; trudności w regulowaniu emocji.

Cele:

  • Dostarczania dużych dawek wrażeń proprioceptywnych;
  • Dostarczanie zróżnicowanych bodźców przedsionkowych w trakcie celowych aktywności prowadzących do reakcji adaptacyjnych;
  • stymulacji słuchowej podczas aktywności;
  • Kształtowanie tolerancji na wrażenia dotykowe;
  • Rozwijanie reakcji równoważnych;
  • Obustronne aktywności ruchowe
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej;
  • Dostarczanie różnorodnych bodźców wzrokowych;

Co ćwiczymy na TUS?

  • zawieranie znajomości,
  • inicjowanie rozmowy,
  • słuchanie i zadawanie pytań,
  • odmawianie, - reagowanie na krytykę,
  • rozpoznawanie i okazywanie emocji w sposób akceptowalny społecznie,
  • nauka zabawy. 

Grupy:

  • Grupa I: 4-6 lat
  • Grupa II: 7-10 lat
  • Grupa III: 11-13 lat
  • Grupy liczące od 4 do 6 osób
  • Czas: 60 min, 20 sesji w semestrze letnim