TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH (TUS)

Dla kogo?
- autyzm atypowy,
- zespół Aspergera,
- całościowe zanurzenie rozwoju,
- dzieci ujawniające trudności społeczne: kłopoty w inicjowaniu i podtrzymaniu relacji; wycofanie społeczne; trudności w regulowaniu emocji.
Cele:
- Dostarczania dużych dawek wrażeń proprioceptywnych;
- Dostarczanie zróżnicowanych bodźców przedsionkowych w trakcie celowych aktywności prowadzących do reakcji adaptacyjnych;
- stymulacji słuchowej podczas aktywności;
- Kształtowanie tolerancji na wrażenia dotykowe;
- Rozwijanie reakcji równoważnych;
- Obustronne aktywności ruchowe
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej;
- Dostarczanie różnorodnych bodźców wzrokowych;

Co ćwiczymy na TUS?
- zawieranie znajomości,
- inicjowanie rozmowy,
- słuchanie i zadawanie pytań,
- odmawianie, - reagowanie na krytykę,
- rozpoznawanie i okazywanie emocji w sposób akceptowalny społecznie,
- nauka zabawy.
Grupy:
- Grupa I: 4-6 lat
- Grupa II: 7-10 lat
- Grupa III: 11-13 lat
- Grupy liczące od 4 do 6 osób
- Czas: 60 min, 20 sesji w semestrze letnim