LOGORYTMIKA + LOGOSENSORYKA 


CELE:

  • usprawnianie ruchowe i słuchowe z wykorzystaniem rytmu,
  • wyrabianie szybkiej reakcji na bodziec dźwiękowy ( w tym słowo), wzrokowy lub ruchowy - rozwijanie umiejętności sprawnego wykonywania ruchów z zakresu motoryki dużej i małej (planowanie, precyzja, tempo, rytmiczność),
  • wspieranie rozwoju, naśladowanie i zabawa "na niby",
  • usprawnienie oddechu,
  • wykształcenie prawidłowej fonacji i artykulacji,
  • kształcenie słuchu fonematycznego,
  • kształcenie pamięci muzycznej,
  • kształcenie koncentracji uwagi,
  • wzrost świadomości własnego ciała i sprawczości,
  • rozwój sfery emocjonalnej i społecznej,
  • uwrażliwianie na aspekty prozodyczne mowy,
  • zwrócenie uwagi na rytmiczność i sekwencyjność mowy,
  • stymulowanie wszystkich zmysłów.

DLA KOGO:

Dzieci w wieku od 3 roku życia do końca okresu przedszkolnego

PROGRAM:

  • ćwiczenia wzrokowo- słuchowo- ruchowe wg MDS,
  • zabawy ruchowe ze śpiewem: zabawy ilustrujące treść piosenki, zabawy rytmiczne, zabawy inscenizowane, zabawy taneczne,
  • zabawy ruchowe przy akompaniamencie instrumentu,
  • zabawy z zakresu techniki ruchu: ćwiczenia wyrabiające poczucie świadomego ruchu (np. naprężanie i rozluźnianie), ćwiczenia różnych grup mięśni, ćwiczenia orientacyjne w przestrzeni,
  • zabawy uwrażliwiające na różne elementy muzyki,
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne (hamująco-pobudzające), polegające na szybkim reagowaniu na bodźce muzyczne, optyczne i słowne,
  • opowieści ruchowe,
  • zabawy plastyczne z wykorzystaniem naturalnych składników.