LOGORYTMIKA + LOGOSENSORYKA


CELE:
- usprawnianie ruchowe i słuchowe z wykorzystaniem rytmu,
- wyrabianie szybkiej reakcji na bodziec dźwiękowy ( w tym słowo), wzrokowy lub ruchowy - rozwijanie umiejętności sprawnego wykonywania ruchów z zakresu motoryki dużej i małej (planowanie, precyzja, tempo, rytmiczność),
- wspieranie rozwoju, naśladowanie i zabawa "na niby",
- usprawnienie oddechu,
- wykształcenie prawidłowej fonacji i artykulacji,
- kształcenie słuchu fonematycznego,
- kształcenie pamięci muzycznej,
- kształcenie koncentracji uwagi,
- wzrost świadomości własnego ciała i sprawczości,
- rozwój sfery emocjonalnej i społecznej,
- uwrażliwianie na aspekty prozodyczne mowy,
- zwrócenie uwagi na rytmiczność i sekwencyjność mowy,
- stymulowanie wszystkich zmysłów.
DLA KOGO:
Dzieci w wieku od 3 roku życia do końca okresu przedszkolnego
PROGRAM:
- ćwiczenia wzrokowo- słuchowo- ruchowe wg MDS,
- zabawy ruchowe ze śpiewem: zabawy ilustrujące treść piosenki, zabawy rytmiczne, zabawy inscenizowane, zabawy taneczne,
- zabawy ruchowe przy akompaniamencie instrumentu,
- zabawy z zakresu techniki ruchu: ćwiczenia wyrabiające poczucie świadomego ruchu (np. naprężanie i rozluźnianie), ćwiczenia różnych grup mięśni, ćwiczenia orientacyjne w przestrzeni,
- zabawy uwrażliwiające na różne elementy muzyki,
- ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne (hamująco-pobudzające), polegające na szybkim reagowaniu na bodźce muzyczne, optyczne i słowne,
- opowieści ruchowe,
- zabawy plastyczne z wykorzystaniem naturalnych składników.